Брейн-ринг «Електролітична дисоціація» 9клас
Ведучий: Добрий день, ми сьогодні зібрались на захід в 9 класі присвячений електролітичній дисоціації, який проведено буде у вигляді пізнавальної гри. Ми маємо дві команди. Ви готові? Тож розпочинаємо, до кожного завдання буде пояснення, як його виконувати. Капітани команд будь-ласка до слова, як називаються команди і який девіз.
І капітан: «Хімікуси», девіз «Хімія завжди, хімія навкруги нас»
ІІ капітан: «Атом», девіз «Прагнемо до перемоги, крізь усі незгоди»
І «Передай далі». Кожній команді видають аркуш паперу з наведеними формулами електролітів. Кількість формул дорівнює кількості членів команди. Кожний член команди дописує рівняння реакцій електролітичної дисоціації і передає далі. Оцінюються правильність складання та швидкість виконання.
1-ша команда 2-га команда
- К2SO4→ 1) K3PO4→
- HNO3→ 2) H2CO3→
- Ca(OH)2→ 3) KOH→
- CuCl2→ 4) Mg(NO3)2→
- AlCl3→ 5) Ba(OH)2→
- Zn(NO3)2→ 6) ZnSO4→
ІІ «Відгадай хто?». Команди одержують картки з формулами речовин. Необхідно виписати окремо електроліти і неелектроліти. Працює вся команда. Оцінюється правильність і швидкість виконання. Один з учнів пояснює і дає означення понять.
1-ша команда
Ca(OH)2, CO2, HNO3, Fe(OH)3, AlCl3, H2.
2-га команда
CuSO4, ZnO, NH3, H3PO4, Na2CO3, KOH.
ІІІ «Експеремент». Беруть участь по одному учню від кожної команди. Завдання: провести реакцію йонного обміну й записати її рівняння в молекулярно-іонному вигляді; вказати ознаки реакції і дати пояснення. Оцінюються вміння проводити експеримент, описувати його результати, правильність складання рівняння реакції.
1-й експериментатор. Проведіть реакцію між хлоридною кислотою та натрій гідроксидом (у присутності індикатору). Укажіть ознаку реакції. Напишіть рівняння в йонній та молекулярній формі.
2-й експериментатор. Проведіть реакцію між натрій гідроксидом та купрум (ІІ) сульфатом. Укажіть ознаку реакції. Напишіть рівняння в йонній та молекулярній формі.
ІV «Хрестики-нулики». Командам пропонуються таблиці з формулами речовин. Необхідно обрати правильний хід – горизонталь, вертикаль чи діагональ, за якими записано формули речовин, що відповідають завданню: 1 команда – неелектроліти, 2 команда – електроліти. Оцінюється правильність вибору, швидкість виконання і форма пояснення.
1-а команда. Виграшний хід неелектроліти.
HCl
|
MgO
|
KOH
|
CuSO4
|
Na2S
|
H2SO4
|
N2
|
K2O
|
BaSO4
|
2-a команда. Виграшний хід електроліти.
NaOH
|
Mg(OH)2
|
HNO3
|
BaCl2
|
HNO3
|
CaO
|
N2O5
|
H3PO4
|
K2SO4
|
V «Кмітливість» (кросворди). Командам було підготувати кросворд для команди-суперниці. Вони обмінюються завданнями, розгадують їх,знаходять ключове слово. Оцінюється швидкість і правильність виконання.
VІ Конкурс капітані. Наведіть приклади взаємодії речовин, результат якої описує таке скорочене рівняння:
Cu2+ + 2OH- →Cu(OH)2↓
VІІ « Поміркуй та розв’яжи». З трьох запропонованих рівнянь команда повинна вибрати те яке відбувається до кінця, написати рівняння можливих реакцій у молекулярно-іонній формі.
KOH + NaCl →
Na2SO4 + BaCl2→
K2S + HNO3→
VІІІ «Швидкісна». Командам по черзі буде запропоновано перелік питань на які вони повинні відповісти, будь-хто з команди. Оцінюється правильність та швидкість відповіді.
Питання для 1-ої команди:
- Найтитулованіша сімя хіміків. ( Кюрі)
- Цей елемент найпоширеніший поза Землею. (Гідроген)
- Цю речовину називають «Болотний газ» (Метан)
- Цю речовину називають « Свинцевий цукор» ( Плюмбум ацетат)
- Більшість домогосподарок вважає, що додавання цієї речовини у воду сприяє її кипінню. ( кухонна сіль)
- Прилад для одержання газів. ( апарат Кіпа)
Питання для 2-ої команди:
- Його відкриття дозволило замінити «пудинг із родзинками» на планетарну модель. ( Резерфорд)
- Найбільш рідкісний елемент на Землі. ( Астат)
- Цю речовину називають «Гримуча кислота» ( фульмінатна кислота)
- Цю речовину називають «Тріскуча сіль» ( натрій хлорид)
- Назвіть формулу кальцинованої соди. ( СаСО3)
- Це найпростіший пристрій для охолодження пари. (холодильник Лібіха)
Підведення підсумків. Оголошення переможців.
|