Вчитель хімії та біології
Грицай Людмила Василівна

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 20
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Грудень » 1 » Брейн-ринг «Електролітична дисоціація» 9клас
22:35
Брейн-ринг «Електролітична дисоціація» 9клас

Брейн-ринг «Електролітична дисоціація» 9клас

Ведучий: Добрий день, ми сьогодні зібрались на захід в 9 класі присвячений електролітичній дисоціації, який проведено буде у вигляді пізнавальної гри. Ми маємо дві команди. Ви готові? Тож розпочинаємо, до кожного завдання буде пояснення, як його виконувати. Капітани команд будь-ласка до слова, як називаються команди і який девіз.

І капітан: «Хімікуси», девіз «Хімія завжди, хімія навкруги нас»

ІІ капітан: «Атом», девіз «Прагнемо до перемоги, крізь усі незгоди»

І «Передай далі». Кожній команді видають аркуш паперу з наведеними формулами електролітів. Кількість формул дорівнює кількості членів команди. Кожний член команди дописує рівняння реакцій електролітичної дисоціації і передає далі. Оцінюються правильність складання та швидкість виконання.

1-ша команда                                      2-га команда

  1. К2SO4→                                     1) K3PO4
  2. HNO3→                                     2) H2CO3
  3. Ca(OH)2→                                 3) KOH→
  4. CuCl2→                                     4) Mg(NO3)2
  5. AlCl3→                                      5) Ba(OH)2
  6. Zn(NO3)2→                                6) ZnSO4

ІІ «Відгадай хто?». Команди одержують картки з формулами речовин. Необхідно виписати окремо електроліти і неелектроліти. Працює вся команда. Оцінюється правильність і швидкість виконання. Один з учнів пояснює і дає означення понять.

1-ша команда

Ca(OH)2, CO2, HNO3, Fe(OH)3, AlCl3, H2.

2-га команда

CuSO4, ZnO, NH3, H3PO4, Na2CO3, KOH.

 ІІІ «Експеремент». Беруть участь по одному учню від кожної команди. Завдання: провести реакцію йонного обміну й записати її рівняння в молекулярно-іонному вигляді; вказати ознаки реакції і дати пояснення. Оцінюються вміння проводити експеримент, описувати його результати, правильність складання рівняння реакції.

1-й експериментатор. Проведіть реакцію між хлоридною кислотою та натрій гідроксидом (у присутності індикатору). Укажіть ознаку реакції. Напишіть рівняння в йонній та молекулярній формі.

2-й експериментатор. Проведіть реакцію між натрій гідроксидом та купрум (ІІ) сульфатом. Укажіть ознаку реакції. Напишіть рівняння в йонній та молекулярній формі.

ІV «Хрестики-нулики». Командам пропонуються таблиці з формулами речовин. Необхідно обрати правильний хід – горизонталь, вертикаль чи діагональ, за якими записано формули речовин, що відповідають завданню: 1 команда – неелектроліти, 2 команда – електроліти. Оцінюється правильність вибору, швидкість виконання і форма пояснення.

1-а команда. Виграшний хід неелектроліти.

HCl

MgO

KOH

CuSO4

Na2S

H2SO4

N2

K2O

BaSO4

2-a команда. Виграшний хід електроліти.

NaOH

Mg(OH)2

HNO3

BaCl2

HNO3

CaO

N2O5

H3PO4

K2SO4

V «Кмітливість» (кросворди). Командам було підготувати кросворд для команди-суперниці. Вони обмінюються завданнями, розгадують їх,знаходять ключове слово. Оцінюється швидкість і правильність виконання.

VІ Конкурс капітані. Наведіть приклади взаємодії речовин, результат якої описує таке скорочене рівняння:

Cu2+ + 2OH- →Cu(OH)2

VІІ « Поміркуй та розв’яжи». З трьох запропонованих рівнянь команда повинна вибрати те яке відбувається до кінця, написати рівняння можливих реакцій у молекулярно-іонній формі.

KOH + NaCl →

Na2SO4 + BaCl2

K2S + HNO3

VІІІ «Швидкісна». Командам по черзі буде запропоновано перелік питань на які вони повинні відповісти, будь-хто з команди. Оцінюється правильність та швидкість відповіді.

Питання для 1-ої команди:

  1. Найтитулованіша сімя хіміків. ( Кюрі)
  2. Цей елемент найпоширеніший поза Землею. (Гідроген)
  3. Цю речовину називають «Болотний газ» (Метан)
  4. Цю речовину називають « Свинцевий цукор» ( Плюмбум ацетат)
  5. Більшість домогосподарок вважає, що додавання цієї речовини у воду сприяє її кипінню. ( кухонна сіль)
  6. Прилад для одержання газів. ( апарат Кіпа)

Питання для 2-ої команди:

  1. Його відкриття дозволило замінити «пудинг із родзинками» на планетарну модель. ( Резерфорд)
  2. Найбільш рідкісний елемент на Землі. ( Астат)
  3. Цю речовину називають «Гримуча кислота» ( фульмінатна  кислота)
  4. Цю речовину називають «Тріскуча сіль» ( натрій хлорид)
  5. Назвіть формулу кальцинованої соди. ( СаСО3)
  6. Це найпростіший пристрій для охолодження  пари. (холодильник Лібіха)

Підведення підсумків. Оголошення переможців.

           

Переглядів: 527 | Додав: Himik | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Створити безкоштовний сайт на uCoz