Тема уроку: Чорний серпокрилець - знайомий незнайомець
Мета уроку:
навчальна:узагальнити знання учнів про птахів, на їх основі з’ясувати причини поширення цього класу в природі; розвивати уявлення дітей про взаємозв’язки організмів із середовищем існування; розширити роль міжпредметних зв’язків при вивченні навчального матеріалу; ознайомити з роллю птахів у природі, господарській діяльності та житті людини.
розвиваюча: розвивати уміння порівнювати птахів між собою, їх корисне чи шкідливе значення; розвивати пам’ять, увагу, уяву, емоції, уміння логічно мислити та робити висновки.
виховна. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та живих організмів, які в ньому мешкають.
Основні форми та методи роботи: рольова гра, логічні вправи, робота в групах, складання характеристики, порівняння.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно - рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва.
5. Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв ́язки: біологія, орнітологія, німецька мова.
Матеріали та обладнання: малюнки, таблиці.
Основні поняття та терміни: екологічне мислення, серпокрилець, стриж, моніторинг, еволюція.